OAN host Dan Ball is asking viewers to dig up “dirt” on the AT&T chair after DirecTV dropped the network


After DirecTV shut down far-right broadcaster One America News, one of the fact-free broadcaster’s hosts urged viewers to dig up “dirt” on the chairman of AT&T, the satellite TV provider’s parent company.

“Whatever it is,” OAN moderator Dan Ball pleaded Monday night, listing hypothetical scandals like extramarital affairs or anti-white racism.

DirecTV announced Sunday that after a “routine internal review,” it had decided not to renew its contract with Herring Networks, which owns One America News. Aside from OAN, DirecTV also plans to shut down the conservative broadcaster’s sister network, a luxury-focused lifestyle channel titled A Wealth of Entertainment.

As the majority owner of DirecTV, AT&T increasingly faced calls to drop OAN as the neglected channel actively sparked controversy and right-wing conspiracies got out of hand. In fact, OAN is currently fighting multibillion-dollar defamation lawsuits from voting software companies Dominion and Smartmatic for making false claims about widespread voter fraud.

The telecom giant has also come under heavy criticism in the last few months after Reuters reported that AT&T not only played a key role in launching OAN in 2013, but essentially kept the station afloat through its deal with DirecTV. “Ninety percent of OAN’s revenue came from a deal with AT&T-owned television platforms, including satellite broadcaster DirecTV, according to a 2020 affidavit by an OAN accountant,” Reuters noted in its story.

Although the network is also powered by smaller providers like Verizon’s FiOS and KlowdTV, DirecTV is by far the largest source of OAN’s viewership.

At the end of the broadcast of his show on Monday evening Real America, and after saying earlier on the show that OAN is “now at war with AT&T,” Ball told viewers that he’ll “remind them every day” until DirecTV pulls the plug in April that “we’re yours.” Need help”.

Broadcast a graphic with AT&T’s customer service number and a picture of AT&T Chairman William Kennard, Ball noted that Kennard has had “decades of ties to the Obamas and Clintons.” (Kennard, a former chairman of the Federal Communications Commission in the George W. Bush administration, served as U.S. Ambassador to the European Union under former President Barack Obama.)

The Conservative host urged his audience to “make the hell hot” by calling AT&T’s support line “on the hour” to demand they keep OAN, then accused Kennard of “doing nothing but a political maneuver.” do by “pressuring DirecTV” to take the network out of service.

Ball not only asked OAN viewers to “blow up” AT&T’s phone lines with a request to keep his channel, but also asked them to send them salacious information about the conglomerate’s chairman.

“If you have anything against Mr. Kennard, I’d like to see it and put it on this program,” he said Real America called the host.

“They bring me concrete evidence of whatever it is: tax fraud, cheating on his wife, racial slurs against white people,” Ball added, subtly citing the fact that Kennard is black. “Whatever it is. Find it for me. Bring it and we will broadcast it.”

He concluded his plea by saying, “Everyone has dirty little sins and secrets they hide” and that Kennard “deserves to be exposed” over DirecTV’s decision to sever ties with One America News.

“Don’t let that do you guys by taking OAN off the air. We need your help,” Ball concluded.

The OAN presenter also shared a clip of his monologue on his Facebook account, along with the following caption: “Tell the AT&T CEO he’s going to hell for trying to quit #oann. We have to #boycott everything #att. Don’t let them censor conservative voices. We didn’t start this war with the awakened mob and radical liberals, but by the grace of God we will end it and win!”

Some prominent conservatives, however have gathered around OAN following DirecTV’s decision. Senator Rand Paul (R-KY), for example, claimed on Twitter this week that he plans to cancel his subscription to the satellite service because they have shut down the cartoonist pro-Trump channel.


Comments are closed.